Odpowiedzi

2010-03-16T18:50:28+01:00
Wykroczenie, to złamanie np. jakiegoś zakazu, zrobienie czegoś wbrew jakiejś ustawie, a zbrodnia to czyn za który grozi poważna kara;
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:50:43+01:00
Wykroczenie - czyn wypełniający znamiona zachowania zabronionego przez obowiązująca ustawę pod groźbą przynajmniej jednej z kar wymienionych w artykule 1§1 Kodeksu Wykroczeń, przy czym czyn ten wykazuje społeczną szkodliwość, a jego sprawcy można przypisać winę.

Zbrodnia - czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności na czas nie krótszy niż od 3 lat albo karą surowszą.
1 5 1
2010-03-16T18:55:54+01:00
Wykroczenie jest mniejszym przestępstwem ,kara jest mniejsza ,
klasyfikacja wykroczenia jest mniejsza.Wykroczenie jest dla pokrzywdzonego jest krzywdą,w mniejszym stopniu dla wykroczenie odbiera sprawca .
Zbrodnia jest najcięższym wykroczeniem ,napastnik otrzymuje surowy wyrok i karę.Kara powinna byc adekwatna do zbrodni.