Proszę na jutro 8 zadań z matmy . Mogą sie wydać banalne , ale nie mam czasu na ich robienie . Jutro ma 1 kartkówke z Historii , 1 z Polaka , i do npisania wypracowanie " tego człowieka warto naśladować" - charakterystyka

PROSZE ! oto one!

1. Pudełko ma kształu prostopadłościany o wym : 30cm x15cmx10cm . Zosia postanowiła okleić je papierem ozdobnym i zapakować w nie świąteczny prezent dla brata. Oblicz czy do oklejenia tego pudła wystarczy jej arkusz papieru o wym : 50cm x 70cm ?

2 . Samorząd szkolny zorganizował kiermasz , na który uczniowie klas 6 postanowili zrobić stroiki świateczne. W ty melu zakupili :
-ozdoby choinkowe żółte - pudło - 3 szt. za szt 4,80 zł
- --------||--------- czerwone - pudło - 2 szt. - 6,30 zł
- --------||--------- srebrne - pudło - 3 szt. - 7, 20
- świece - pudło - 1 szt - 9,40
- świerk - pęczek - 1 szt - 6 ,00
a) z zakupionego materiału udało im sie zrobić 20 stroików , które sprzedali z 0,25 zł zysku. Oblicz jaka była cena sprzedarzy stroiku jednego !!



3. W sklepie rybnym znajduje się basen w ksztaucie prostopadłoscianu. Ile litrów wody miescie sie w tym basenie , jeśli wymiary wynoszą 1,5m x 1m x 0,8m , a woda może zajmować cztery piąte jego objętości ?

PROSZĘ .. TO JEST NA JUTRO !!

2

Odpowiedzi

2010-03-16T20:31:48+01:00
Nie jestem pewien co do zadania drugiego.

1.
Pc = 2 * 10cm * 15cm + 2 * 10cm * 30cm + 2 * 10cm * 15cm = 300cm² + 600cm² + 300cm² = 1200cm²
50cm * 70cm = 3500cm²
1200cm² > 3500cm²
Odp.: Arkusz papieru ozdobnego o wymiarach 50cm x 70cm nie wystarczy do oklejenia prostopadłościennego pudełka o wymiarach 10cm x 15cm x 30cm.

2.
3 * 4,8zł + 2 * 6,3zł + 3 * 7,2zł + 9,4zł + 6zł = 13,6zł + 12,6zł + 21,6zł + 9,4zł + 6zł = 53,2zł -> cena zakupu materiałów
53,2zł + 0,25zł = 53,45zł -> cena sprzedaży jednego stroiku
Odp.: Cena sprzedaży jednego stroiku wynosi 53,45zł.

3.
1,5m * 1m * 0,8m * ⅘ = 0,96m³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:39:30+01:00
1.a=30
b=15
c=10

Pc prostopadłościanu= 2ab+2bc+2ac=2x30x15+2x15x10+2x30x10=900+300+600=
1800cm²

Pc papieru=50x70=3500cm²

3500cm²-1800cm²=1700cm²

Odp.:Wystarczy papieru o wymiarach 50x70 aby okleic prezent.

2. 3x4,80+2x6,30+3x7,20+1x9,40+1x6=14,4+12,6+21,6+9,4+6=64 - koszt wszystkich zakupionych ozdób

64:20=3,2zł - cena jednego stroika bez zysku
3,2zł+0,25zł=3,45zł

Odp.:Cena jednego stroika z zyskiem wynosiła 3,45 zł.

3.V basenu= axbxc
V= 1,5x1x0,8=1,2 m³

4/5x1,2=0,96m³

Odp.: W tym basenie mieści się 0,96m³ wody.