POMOCY!!!

1.Rozwiąż równania.
a)-5x-5=5
b)1/2x+4=-6
c)0,6-3/4x=-1/3
2.Rozwiąż nierówności.
a)4x-2<6
b)1/5x>6-4/5x
c)25>(i ta kreseczka na dole)x+10
3.Szklanka i spodek kosztują 2,20zł. Szklanka jest o 2zł droższ od spodka . Ile kosztuje szklanka, a ile spodek?
4.Suma trzech kolejnych liczb naturalnych jest równa 84. Jakie to liczny?
5.W pewnym trójkącie jeden z kątów jest cztery razy mniejszy od drugiego i o 60 stopni mniejszy od trzeciego kąta. Jaki to trójkąt?

POMOCY!!! ZADANIE NA JUTRO!!!
(Do zadań tekstowych proszę o napisanie analizy)

2

Odpowiedzi

2010-03-16T18:52:07+01:00
1.
b)
1/2x=-6-4
1/2x=-10

3.
x-spodek
x+2+x=2.20
2x+2=2.20
2x=2.20-2
2x=0.20
x=0.20:2
x=0.10
Odp.Szklanka kosztuje 2.10 zł, a spodek 0.10 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:58:25+01:00
1.
a)
-5x-5=5
-5x=10| :(-5)
x=2
b)
½x + 4=-6
½x=-6-4
½x=-2 | *2( razy 2, pomnożyć przez 2 )
x=-4
2.
a) 4x-2<6
4x< 6+2
4x<8
x<2
b)1/5x>6-4/5x
1/5x + 4/5x >6
1x>6
c)?? jaka kreseczka? xD
3.
spodek - x
szklanka - x+2
wszystko - 2,2 zł
x+x+2= 2,2
2x= 2,2 - 2
2x=0,2
x= 0,1
ODP: spodek kosztuje 20 gr a szklanka 2 zł
1 5 1