Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T12:49:22+02:00
-można uzyskac lekarstwa np: insuline hormon wzrostu czy interferon będący potrzebnym w walce z wirusami
- w medycynie kryminalnej
-terapii genowej
- w diagnostyce medycznejj
-uzyskiwanie organizmow transgenicznych
takie tylko znam zastosowania
a genetyka to np ustalenie grup krwi czy choron na podtsawie kariotypy (down zespol klinefeltera turnera patou edwardsa)
:*
2010-04-04T13:22:00+02:00
Duze znaczenie ma to w medycyne, wczesne wykrywanie roznych chorob genetycznych, powstawanie nowych lekarstw, a anawet narządów. serca nerek itp.

za pomoca genetyki moga powstac takze nowe gatunki zwierzat lub roslin/