Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:57:03+01:00
A) ²¹/₈ = 2 ⁵/₈
b) ⁶⁴/₁₃ =4
c) ¹⁰⁰/₁₇ =5 ¹⁵/₁₇
d) ¹⁴⁸/₂₃ =6

załużmy że ma liczbe a/b
zeby zamienic na mieszana musisz podzielic licznik (a) przez mianownik (b). jezeli wyjdzie liczba calkowita to koniec a jezeli wychodzi z reszta to zapisujesz ta reszte. Mam nadzieje ze chodź troche Ci rozjasnilem ;)
2010-03-16T19:01:32+01:00
A)2 i ⅝
b)4 i 12/13
c)nie wiem
d)3 i 2/23

no to robisz tak że musisz licznik podzielić przez mianownik i jeśli zostanie jakaś reszta to piszesz ją w postaci ułamka nie zmieniając mianownika, a liczba która Ci wyjdzie stawiasz przed ułamek ;) mam nadzieje że jakoś pomogłam i że to jest dobrze ;)