Rozwiąż równania:
a) 0,2x+0,3=1,3
b) 5x-0,8=0,1+2x
c) 8x-0,2=8x-0,1
d) 0,01x+17=0,16x
e) -0,07(10x-1)=0,3x
f) 0,83x+0,82=0,23x+1,52
g) 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
h) 0,7(x+2)=0,4(x+1)+0,3x+1
i) 0,15(2x+4)=2(1,3+0,3x)-0,6
j) 0,1(x+1)-0,05(3x-10)=0,4-0,35x

Daje naj ale odp. musi być pełna

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:02:13+01:00
A) 0,2x+0,3=1,3
0,2 x = 1,3 - 0,3
0,2 x = 1 / : 0,2
x=5

b) 5x-0,8=0,1+2x
5x-2x=0,1+0,8
3x = 0,9 / : 3
x= 0,3

c) 8x-0,2=8x-0,1
8x-8x=-0,1+0,2
0=0,1
sprzeczne

d) 0,01x+17=0,16x


e) -0,07(10x-1)=0,3x
-0,7x+0,07=0,3x
-0,7x -0,3x = - 0,07
-x = -0,07 / : - 1
x = 0,07

f) 0,83x+0,82=0,23x+1,52
0,83 x - 0,23x = 1,52 -0,82
0,6 x = 0,7 / : 0,6
x = 7/6



g) 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
0,6x+0,2x-0,2=0,2x+0,2
0,6x=0,4 / ; 0,6
x= 2/3

1 5 1
2010-03-16T19:14:33+01:00
A) 0,2x+0,3=1,3
0,2x=1,3-0,3
0,2x=1 /0,2
x=0,2
b) 5x-0,8=0,1+2x
5x-2x=0,1+0,8
3x=0,9 /3
x= 0,3
c) 8x-0,2=8x-0,1
8x-8x=-0,1+0,2
x=0,1
d) 0,01x+17=0,16x
17=0,16x-0,01x
17=0,15x /0,15
wystarczy tylko podzielić=x
e) -0,07(10x-1)=0,3x
-0,7x-0,07=0,3x
-0,07=0,3x+0,7x
-0,07=1x / 1
-0,07=x
f) 0,83x+0,82=0,23x+1,52
0,83x-0,23x=1,52-0,82
0,6x=0,7 / 0,6
x= wystarczy tylko podzielić
g) 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
0,6x+0,2x+0,2=0,2x+0,2
0,6x+0,2x-0,2x=0,2-0,2
0,6x=0
h) 0,7(x+2)=0,4(x+1)+0,3x+1
0,7x+1,4=0,4x+0,4+0,3x+1
0,7x-0,3x-0,4x=0,4+1-1,4
0=0
i) 0,15(2x+4)=2(1,3+0,3x)-0,6
0,3x+0,6=2,6+0,6x-0,6
0,3x-0,6x=2,6-0,6-0,6
-0,3x=1,4 / -0,3
x=wystarczy tylko podzielić (ważny jest ten -)
j) 0,1(x+1)-0,05(3x-10)=0,4-0,35x
0,1x+0,1-0,15x-0,5=0,4-0,35x
0,1x-0,14+0,35=0,4-0,1+0,5
0,31x=0,8 / 0,31
x=0,3875

1 5 1