W pudełku znajdują się klocki dla dzieci: niebieskich 12,czerwonych 20,żółtych 18.
a)Jaki procent wszystkich klocków stanowią niebieskie klocki?
b) O ile % jest więcej klocków czerwonych od niebieskich?
c)O ile % jest mniej klocków niebieskich od żółtych?

Prosze o obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:01:54+01:00
Wszystkie klocki :
12 + 20 +18 = 50
a) niebieskie : 12/50 * 100% = 24 %

b)czerwone 20/50 * 100% = 40%
roznica miedzy czerwonymi a niebieskimi : 40% - 24% = 16 %

c) zolte 18/50 * 100% = 36%
roznica miedzy zoltymi a niebieskimi : 36% - 24% = 12 %
2 5 2
2010-03-16T19:03:56+01:00
A) Wszystkie klocki: 12 + 20 + 18 = 50
Klocki niebieskie: 12/50 = 24/100 = 24%
b) klocki czerwone = 20/50 = 40/100 = 40%
(klocki czerwone - klocki niebieskie) = 40% - 24% = 16%
c) klocki żółte: 18/50 = 36/100 = 36%
(klocki żółte - klocki niebieskie) = 36% - 24% = 12%
3 3 3