Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T15:41:48+01:00
1.Zjednoczenie założonych osad.
2.Podporządkowanie Lakonii.
3.Podbicie sąsiedniej Mesenii.
4.Zorganizowanie związku wielu państw.
5.Przewodniczenie Związkowi Panhelleńskiemu.
6.Udział w wyprawach wojennych.
1 5 1
2009-10-26T15:42:53+01:00
Notatka z mojej lekcji:
Sparta położona na Półwyspie Peloponeskim w krainie zwanej lakonią. Została założona przez Dorów w I tysiącleciu p.n.e. i od głównego miasta Sparty mieszkańców nazywano Spartanami. Do VI w.p.n.e Spartanie podbili cały Półwysep Peloponeski i utworzyli związek peloponeski - o charakterze wojskowym. Każde polis zachowało swój ustrój, ale na rozkaz Sparty miało stawić się zbrojnie tzw hegemonia Sparty.
Ustrój polityczny nadany przez LIKURGA. Na czele państwa stało dwóch królów. Władzę ustawodawczą było Zgromadzenie Ludowe zwane Apellą. Organem doradczym była rada starszych.