Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:14:27+01:00
-udziela sakramentów;chrztu, ślubów, pogrzebów ,komunię
-przyjmuje biskupa na wizytacji
-odwiedza chorych z najświętszym sakramentem
-odwiedza wiernych podczas wizyty duszpasterskiej
-spowiada wiernych
-uczy katechezy
-służy radą w trudnych sprawach
-zarządza parafią
-pielgrzymuje z wiernymi do sanktuariów
-uczy nowych pieśni
-prowadzi grupy scholi,ministrantów
2010-03-16T19:43:40+01:00
W mojej parafii w Bytomiu-Łagiewnikach parafii pod wezwaniem Św. Jana Nepomucena , jest obecnie trzech księży. Obecny proboszcz, Ks. Darek i Ks. senior-emeryt. Ksiądz Darek Szmidt wykonuje Swoją pracę poprzez nauczanie w szkole zawodowej, prowadzi Oazę i opiekuje się ministrantami jest to dla niego bardzo duże wyzwanie gdyż jest tylko jeden wikary w naszej parafii , który oprócz tych obowiązków ma również obowiązki Kapłańskie, t.zn. odprawia Eucharystię, nabożeństwa, odwiedza chorych z Panem Jezusem. Ksiądz ten również ma otwarte serce na drugiego człowieka i jego kłopoty i problemy duchowe, potrafi dobrym słowem podnieść na duchu, jego wiara i miłość do BOGA jest naprawdę ogromna, a kazania, które wygłasza na mszach są pełne Obecności Ducha Świętego!!! Myślę że tyle wystarczy?? Pozdrawiam!!