1. Jaką liczbą nalezy zastąpić literę "a" w podanym równaniu aby otrzymać równanie którego rozwiązaniem jest liczba 10?
a) 5x+3=a
b) 2a-4=x+a
c) 3-4x=a-5
d) 2(x+1)+x=a

2. napisz bardzo skomplikowane równanie ktorego rozwiązaniem będzie 26.

3.ktore z podanych przykładów jest sprzeczne nie ma rozwiązań?
1. x(do drugiej)+1=0
2.x(do drogiej)=-16
3.y(do trzeciej)=-8
4.u=u-1
5.x(do 3)=0
6.-x(do2)=(-5)(do2 nawias)

2

Odpowiedzi

2010-03-16T20:16:53+01:00
1.
a.
5x+3=a
5x+3=10
5x=10-3
5x=8 |:5
x=1,6
b) 2a-4=x+a
c) 3-4x=a-5
d) 2(x+1)+x=a

2.
2x-9+2x+x-4+8=4x+16-x+6+x+4
ROZWIĄZANIE:
2x-9+2x+x-4+8=4x+16-x+6+x+4
5x-5=4x+18+4
5x-4x=18+5+4
x=27

3.
1,4,6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:24:39+01:00
2.
2(2x+7)+3 2(2+2-1x) 3(5+3x+2-5)
_________ +_________ + ___________ = 3(2-4+4x+6-7x) + 1049.875
2 4 8

2(2x+7)+3 2(2+2-1x) 3(5+3x+2-5)
_________ +_________ + ___________ = 3(2-4+4x+6-7x) + 1049.875
2 4 8

4x+14+3 4+4-2x 15+9x-15
_______ + ______ + ________ = 6-8+12x+18-21x + 1049.875/*8
2 4 8

8=4(4x+14+3) 8=2(4+4-2x) 8+1(15+9x-15)
____________ + __________ +_____________ = 15(6-8+12x+18-21x) + 8399
2 = 1 4 = 1 8 = 1

16x+56+12+8-8-4x+15+9x-15=90-120+180+270-315x+8399
16x-4x+9x+315x=90-120+180+270+8399-56-12+8-8-15
336x=8736/:336
x=26


3.
Odp.:4 ponieważ

u-u=-1
0=-1
a 0 nie równa się -1