Odpowiedzi

2010-03-16T19:06:13+01:00
Połowa sumy dwóch liczb, z których jedna jest większa od drugiej o7 ,wynosi 24,5.

x;x+7
(x+x+7)/2=24,5
2x+7=49
2x=42
x=21
x+7=28

liczby 21 i 28
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:08:07+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba
½(x+y)=24,5/*2
y=x+7
x+y=49
y=x+7
2x+7=49 2x=42/;2 x=21
x=21
y=28
Pierwsza liczba to 21, a druga 28.
Proszę;))
2 3 2
2010-03-16T19:12:03+01:00
Połowa sumy dwóch liczb, z których jedna jest większa od drugiej o7 ,wynosi 24,5

x - I liczba
y = x + 7 -II liczba

(x + y):2 = 24,5 - połowa sumy liczb
(x + y) = 49
x + x + 7 = 49
2x = 49 - 7
2x = 42
x = 21 I liczba


x = 21 - I liczba
y = x + 7
y = 21 + 7 = 28
y = 28 -II liczba

Odp . Jedna liczba wynosi 21, a druga 28

2 3 2