Spalone kilokalorie w czasie 1 h wykonania czynności.
prasowanie-260
obieranie ziemniaków-126
nauka na siedząco-108
jazda konna-520
jazda na rowerze(około 16km/h)-340
szybki marsz-800
pływanie na plecach-500
ścieranie kurzy-144
spanie-78
a)Ile kilokalorii zużywasz w ciągu 8 h snu?
b)czy więcej kilokalorii spalisz,idąc szybkim marszem przez 10 min,czy jadąc przez 20 min rowerem?
c)ile kilo9kalorii zużywasz,obierając ziemniaki przez kwadrans?
d)oszacuj,ile kilokalorii zużywasz podczas jednej lekcji w szkole.
e)średniej wielkości tabliczka czekolady dostarcza560 kilokalorii.Jak długo musiałbyś ścierać kurze,aby spalić kilokalorie nabyte po zjedzeniu tabliczki czekolady?
f)Jak długo musisz pływać na pledach,aby spalić tyle samo kilokalorii,co podczs półgodzinnego marszu?

2

Odpowiedzi

2009-10-26T15:49:18+01:00
A) 8h * 78 = 624 kal
b) marsz - 1/6 * 800 = ok.133 kal, rower 1/3 * 340 = ok. 113kal - odp. Więcej kalorii spalisz idąc szybkim marszem przez 10min
c)1/4 * 126 = 31,5 kal
d) 3/4*108=81kal
e)560kal : 144 = ok. 4 h
f) 1/2h marszu to 400kal
pływanie 500kal/h = 48 minut
22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:01:23+01:00
A. 78*8= 624 kcal
B. 800 kcal = 60 min
800/60=13,333(3)
13,333(3)*10min= 133,33(3)kcal
340kcal= 60 minut
340/60=5,6666(6)
5,6666(6)*10=56,666(6)
Odp. Wiecej kalori spali sioe idac mardszem.
C. 126kcal=60min
126/2= 63 ======30 min
63/2=31,5 === 15 min.
D.108 kcal = 60 min
108/4=27
lekcja 45 min
60/4= 15
15*3=45
3*27=81 kcal
Odp. w czasie 1 lekcji spal;a sie 81 kcal.
E. tabl czk. 560 kcal.
scieranie kurzy 144 kcal/1h(60min)
560/144=3,88
OK 4 h.
F.60 min marszu 800 kcal
30 min marszu 400 kcal

pływanie na plecach 500kcal/ 60 min
ok 45 min
22 4 22