Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:17:47+01:00
15. oblicz objętość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego o krawędzi podstawy długosci 4 cm i polu powierzchni bocznej 24 cm kwadratowe

V=?
a=4 cm
Pp=a²√3/4
Pp=4²√3/4
Pp=16√3/4
Pp=4√3 cm²

Pb=3*1/2*a*h
24=3/2*4h
24=6h
h=4 cm

r=1/3*a√3/2
r=1/3*4√3/2
r=1/3*2√3
r=2/3 √3 cm

r²+H²=h²
(2/3 √3)²+H²=4²
H²=16- 4/3
H²=14 i 2/3
H=√44/3
H=2/3 √33 cm

V=1/3*Pp*H
V=1/3*4√3*2/3 √33
V=1/3*8√3/3 *√33
V=1/3*8√99/3
V=1/3*8*3√11/3
V=8√11/3
V=8/3 √11 cm³

2 1 2
2010-03-16T19:21:43+01:00
Rozwiązanie w załączniku
5 5 5