1.Mysikrólk,najmniejszy z ptaków żyjących w Polsce ,waży ok. 5g. Motyl waży ok. 0,2g , a mrówka ok. 0,003g. ustal co jest cięższe
a) 1mysikrólik czy 2000mrówek
b) 1mysikrólik czy 30motyli
c) 1 motyl czy 50 mrówek
d) 1 motyl czy 70 mrówek
2.Uzupełnij:
0,05godziny-ile to minut?...........................................
0,25 doby-ile to godzin?................................................
0,005godziny-ile to sekund?..............................................
0,4 godziny lekcyjnej-ile to minut?...........................
5.co trwa dłużej?podkreśl właściwą odpowiedź
0,02godziny czy 150sekund
0,4doby czy 9 i pół godziny
0,001godziny czy 3¾ sekundy
0,02 doby czy 2kwadranse
6.oblicz:
7,324 × 0,05 4,96×7 0,507×80 10410×0,25 4,23×4500
7.Odległość od domu Bartka do szkoły wynosi 1,2 km. W roku szkolnym jest 190dni nauki.Ile km przemierza Bartek w drodze do szkoły i z powrotem w ciągu jednego roku szkolnego?
8.Przebywający na urlopie w Polsce amerykański turysta jedzie samochodem z prędkością 75mil na godzinę(1 mila to ok. 1,6km)Dopuszczalna prędkość na tym odcinku drogi wynosi 90km na godzinę.czy turysta jedzie zgodnie z przepisami?
9.Wieża Eiffla ma 300,5 m wysokości.Dom w którym mieszka Paweł ma 6,8m wysokości.Wyobraź sobie że obok wieży Eiffla ustawiono jeden na drugim 43domy takie jak dom Pawła,a na dachu ostatniego stanął Paweł.Czy Paweł mógłby spojrzeć na wieżę Eiffla z góry?

Teraz przerabiamy ułamki dziesiętne

3

Odpowiedzi

2010-03-16T19:29:32+01:00
1.Mysikrólk,najmniejszy z ptaków żyjących w Polsce ,waży ok. 5g. Motyl waży ok. 0,2g , a mrówka ok. 0,003g. ustal co jest cięższe
a) 1mysikrólik czy 2000mrówek
5g wazy mysikrolik
2000*0,003 = 6g a wiec wiecej wazy 2000 mrowek
b) 1mysikrólik czy 30motyli
30*0,2 = 6g a wiec wiecej niz mysikrolik
c) 1 motyl czy 50 mrówek
0,2 motyl
50* 0,003 = 0,15 a wiec wiecej motyl
d) 1 motyl czy 70 mrówek
70*0,003 = 0,21 a wiec wiecej waza mrowki
2.Uzupełnij:
0,05godziny-ile to minut?...12min........................................
0,25 doby-ile to godzin?.......6 godz.........................................
0,005godziny-ile to sekund?...18...........................................
0,4 godziny lekcyjnej-ile to minut?.....18......................
5.co trwa dłużej?podkreśl właściwą odpowiedź
0,02godziny czy 150sekund - 150 sek
0,4doby czy 9 i pół godziny-0,4doby
0,001godziny czy 3¾ sekundy 3 3/4 sek
0,02 doby czy 2kwadranse - 0,02 doby
6.oblicz:
7,324 × 0,05 =0,36
4,96×7 =34,72
0,507×80 =40,56
10410×0,25 =2602,5
4,23×4500 =19035

7.Odległość od domu Bartka do szkoły wynosi 1,2 km. W roku szkolnym jest 190dni nauki.Ile km przemierza Bartek w drodze do szkoły i z powrotem w ciągu jednego roku szkolnego?
2*1,2km = 2,4 tyle pokonuje dziennie
190 * 2,4km=456km

8.Przebywający na urlopie w Polsce amerykański turysta jedzie samochodem z prędkością 75mil na godzinę(1 mila to ok. 1,6km)Dopuszczalna prędkość na tym odcinku drogi wynosi 90km na godzinę.czy turysta jedzie zgodnie z przepisami?
75*1,6=120 km /h
turysta lamie przepisy

9.Wieża Eiffla ma 300,5 m wysokości.Dom w którym mieszka Paweł ma 6,8m wysokości.Wyobraź sobie że obok wieży Eiffla ustawiono jeden na drugim 43domy takie jak dom Pawła,a na dachu ostatniego stanął Paweł.Czy Paweł mógłby spojrzeć na wieżę Eiffla z góry?

43*6,8m =292,4m

nie moglby spojrzec z gory bo brakuje 8 metrow
licze na naj!!

3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:34:38+01:00
1.
a) 2000 x 0,003g= 6g 5kg=5000g
6g<5000g => 1mysikrólik > 2000mrówek
b) 30 x 0,2g = 6g 1mysikrólik > 30motyli
c) 50 x 0,003g = 0,15g 0,15g<0,2g 1 motyl > 50 mrówek
d) 70 x 0,003g = 0,21g 0,21g>0,2g 1 motyl < 70 mrówek
2.Uzupełnij:
0,05godziny=3 min
0,25 doby=6h
0,005godziny = 18s
0,4 godziny lekcyjnej = 18 min
5.
150sekund
0,4doby
3¾ sekundy
2kwadranse
6.oblicz:
7,324 × 0,05 = 3662
4,96×7 = 34,72
0,507×80 = 40,56
10410×0,25 = 2602,5
4,23×4500 = 19035
7. 190 x 2 x 1,2 = 452
8. 75 x 1,6 = 120 120>90
9. 43 x 6,8 = 292,4 292,4<300,5

(mam nadzieję, że nie ma błędów rachunkowych, ale sporo tu tego, więc sprawdź na kalkulatorze jak chcesz :)
2 3 2
2010-03-16T19:35:25+01:00
1.
a) 2000 mrówek (6g)
b) 30 motyli (6g)
c) motyl
d) 70 mrówek (0.21g)
2.
0.05h = 3min
0.25doby = 6h
0.005h = 18sek
0.4godziny lekcyjnej = 18min
5.
0.02h (180sek)
0.4doby (9.6h)
3 i 3/4sek
0.02doby (48min)
6.
0.3662
34.72
40.56
2602.5
19035
7.
1.2x2=2.4
2.4x190=456km
8.
Turysta jedzie 120km/h, czyli niezgodnie z przepisami
9.
6.8x43=292.4
Paweł nie będzie mógł spojrzeć na wierzę Eiffla z góry