Odpowiedzi

2010-03-16T19:28:54+01:00
A) 3-y>5+y-2y /+y
3>5+y-2y +y /-5
3-5<y-2y+y
-2< 0
b)5(2x+3) >2(x-3) + 3
10x+15>2x-6+3 /-2x
10x-2x+15<-5+3 /-15
10x-2x>-5+3-15
8x>-17 /8
x>-2,125


3 3 3
2010-03-16T19:34:18+01:00
A)3 - y < 5 + y = 2y
-y - y - 2 y < 5 - 3
-4y < 2
-2y < 1
y > -1/2

b) 10x + 15 > 2x -6+ 3
10x - 2 x > -15 -6 + 3
8 x > -18
x < -4/9

c) -3(z-2)-2 < z-5-4z
-3z+6-2 < z-5-4z
-3z - 4z - z < -6+2 -5
-8z > -4 - 5
z < 8/9
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:44:58+01:00
A)
3-y< 5+y-2y
-y-y+2y<-3+5
-2y+2y<2
O<2

b)
5(2x+3)>2(x-3)+3
10x+15>2x-6+3
10x-2x>-15-6+13
8x>-21+3
8x>18/:8
x> 2¼

c)
-3(z-2)-2<z-5-4z
-3z+6-2<z-5-4z
-3z-z+4z<-6+2-5
-4z+4z<-11+2
0<-8 (ten znak mniejszości ma być przekreślony)

d)
7y-2(y-4)>6-(2-y)
7y-2y+8>6-2+y
7y-2y-y>-8+6-2
4y>-4/:4
y>-1

e)
4(2-x)-3(1-x)<5(1-x)
8-4x-3+3x<5-5x
-4x+3x+5x<-8+3+5
4x<0
6 3 6