Odpowiedzi

2009-10-26T15:57:01+01:00
3*20x+12x=14400
72x=14400//:72
x=200
20x=4000
2009-10-26T15:57:50+01:00
X- cena kalkulatora
3*20x+12x=14400
60x+12x=14400
72x14400 | /72
x=200

20*200=4000

odp. kalkulator kosztowal 200 zl a komputer 4000zl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:01:48+01:00
Kalkulator kosztuje - X
12 kalkulatorów kosztuje - 12X

Komputer kosztuje - 20x
3 komputerów kosztuje - 60x (3×20X)

12X +60X = 14 400 zł
72X = 14 400 zł / ÷72
x = 200 zł

Komputer- 20x = 20 × 200 zł = 4000 zł

Kalkulator kosztuje 200zł a komputer 4000zł.
1 5 1