1)Wymien powody dla ktorych Anglicy zamieszkujacy kolonie podjeli walke z anglikami z wysp brytyjskich.
2)wyjasnij jaka role odegrali polacy w wojnie o niepodleglosc stanow zjednoczonych
Bardzo prosze o rozwiazanie mojego zadania do jutra do godziny 17.00

3

Odpowiedzi

2010-03-16T19:33:17+01:00
Anglincy Brytyjscy pobierali do kolonistów podatki oraz towary produkowane w ameryce.

2. Polacy udzielali się na froncie amerykańskim patrz. Kościuszko.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:37:57+01:00
1.Ponieważ :
a.)Traktowanie ich jako poddani "drugiej"(gorszej) kategori.
b.)Ustanawiene przez parlament podatki.
c.)Brak możliwości decydowania o własnym losie.
d.)Zostrzone przepisy celne na towary przywożene do Ameryki na statkach inne niż angielskie.
e.)Wiele ograniczeń dotyczących działalności handlowej i gospodarczej.
f.)Zakaz produkcji,uprawy wielu towarów.
g.)Przepis który pozwalał na użycie siły wobec opornych.
2.W walce o niepodległośc Stanów Zjednoczonych najbardziej znanymi byli :
-Tadeusz Kościuszko
-Kazimierz Pułaski
Oni podczas waliki bardzo oddali się sprawie,udzielali się bardzo na frontach.
2010-03-16T19:53:42+01:00
1. Przyczyny buntu były zarówno gospodarcze - wyzysk kolonii przez Anglików, jak i polityczne - dążenie kolonistów do uzyskania wpływu na władzę.
2. Najbardziej znani Polacy biorący udział w walce o niepodległość Stanów Zjednoczonych to Tadeusz Kościuszko i Kazimierz Pułaski. Brali oni udział w wojnach przeciwko Anglii.

Very Please.
:DD