Odpowiedzi

2010-03-16T19:37:23+01:00
Cechy groteski :
- deformacja i karykatura świata
- ukazywanie jednocześnie dwóch różnych stanów np złość- radość
- ostra dysharmonia
- ukazywanie świata w zdeformowany i fantastyczny sposób
chyba tyle :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:41:31+01:00
Groteska charakteryzuje się :
-atmosferą dziwności
-obecnością różnych kategorii absurdu
-niejednorodnością stylistyczną
-połączeniem w jednym dziele np:literackim i plastycznym itp.
-występowaniem przeciwieństw np: piękno i brzydota , niebo i piekło... itp.

To by było na tyle :)
2010-03-16T19:43:09+01:00
Główne cechy groteski to:
-łączenie wartości , które się wykluczają np. śmiech i przerażenie i stylów np. wysokiego i niskiego
-fantastyczne przedstawienie świata
-coś sprzecznego z prawami logiki ,jako zasada świata
-bunt i drwina z obowiązujących konwencji
-groteskowy swiat składa się z elementów należacych do różnych całości
-przejaskrawienie, deformacja, karykatura