Zad.1
Motyl przefrunął 16m w ciągu 20 sekund. Oblicz z jaką średnią prędkością frunął motyl.
zad.2
Odległość w terenie między dwoma miastami wynosi 15km. Ile cm na mapie ma ten odcinek, jeżeli mapa jest sporządzona w skali 1:250000.
zad.3
Mama Asi upiekła ciasto, gdy wystygło podzieliła je na cztery jednakowe części w kształcie trójkąta prostokątnego o przyprostokątnej 8cm. Jaką powierzchnię miało ciasto? Czy zmieści się na półmisku w kształcie prostokąta o wymiarach 20cmx20cm?

Jak chcecie to wejdźcie na www.ksiazkiinietylko.bloog.pl

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:32:40+01:00
Zad 1

motyl frunie - 16m na sekunde
działanie

16:0,20 = 80

Odp.:Motyl Leciał z predkoscią 80km na godz
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • ehmm
  • Rozwiązujący
2010-03-16T19:46:19+01:00
Zad. 1
v=16m:20s=0,8m/s
zad.2
1km=100000cm
15km=1500000cm
i teraz proporcja ;]
1- 250000
x - 1500000
x=(1500000*1):250000=6
zad.3
Ptrójąta=(a*h):2
P=(8*8):2=32cm²
32cm²*4=128cm²
20cm*20cm= 400cm²
400cm²>128cm²odp ciasto zmieści się na półmisku
2 4 2