Mama jasia posadziła w ogrodzie róże białe i czerwone razem 75 krzewów. podczas zimy zmarzło 20% róż białych i 25% róż czerwonych razem 17 krzewów. ile krzewów róż białych i czerwonych posadziła mama.




proszę pomóżcie:)!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:43:32+01:00
X ilość róż białych
y ilość róż czerwonych

x+y=75
20%x + 25%y=17

x+y=75
20/100x+ 25/100y=17

x+y=75
0,2x+0,25y=17 /*-5

x+y=75
-x-1,25y=-85
-0,25y=-10 /:-0,25
y=40

y=40
x+y=75

y=40
x=75-40

y=40
x=35
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T19:45:27+01:00
Dane:
x - liczba róż białych
y - liczba róż czerwonych
Szukane:
ile krzewów róż białych i czerwonych posadziła mama.?
Rozwiązanie:
x+y=75
0,2x+0,25y=17 |*5
x+y=75
x+1,25y=85
x=85-1,25y
85-1,25y+y=75
85-0,25y=75
-0,25y=-10|*(-4)
y=40
x+40=75
x=75-40
x=35
Odp.: Mama zasadziła 35 róż białych i 40 róż czerwonych.