Odpowiedzi

2010-03-16T19:38:16+01:00
Tabelka xD

Danusia : Ładna,Mała,Dziecinna

JAgienka : Dorosła,Bojowa,Odważna
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:58:56+01:00
MIAŁAM TO Z ZESZYTU OD POLAKA BO MIELIŚMY JUŻ TO I PANI OD POLAKA NAM TO DYKTOWAŁA WIEC NAPEWNO JEST DOBRZE.

1.Przedstawienie postaci.
Danusia:
córka Juranda-możnego, mężnego komesa.
-ulubienica i dwórka Księżnej Anny Danuty pani na Mazowszu.
Jagienka:
córka Zycha ze Zgorzelic- mężnego rycerza.
-ulubienica bogatego opata z Tulczy.
2.Wygląd zewnętrzny:
Danusia:
-bardzo ładna.
-porównana do figurki z kościoła.
-włosy długie, jasne, rozpuszczone, ozdobione wianuszkiem.
Jagienka:
-piękna, urodziwa.
-bił od niej blask zdrowia, młodości i siły.
-wysmukła o szerokich ramionach.
-rumiana twarz, czerwone usta.
-włosy długie, ciemne, splecione w warkocz.
-do twarzy jej w kolorze czerwonym.
3.Umiejętności:
Dnusia:
-umie grać na lutni, śpiewa czystym srebrzystym głosem.
Jagienka:
-potrafi jeździć konno, władać bronią, polować.
4.Cechy charakteru, uosobienia:
Danusia:
-lękliwa, nieśmiała, wstydliwa ( była krucha fizycznie i psychicznie)
-płaczem reaguje na przeciwności losu.
-odważna , gdy trzeba pokonuje nieśmiałość (ratuje Zbyszka)
-szczera, bezpośrednia, delikatna, szlachetna.
-wytrwała i troskliwa (opiekuje się rannym Zbyszkiem)
Jagienka:
-harda, twarda, śmiala
-silna , sprytna, dzielna (zabija niedźwiedzia)
-stawia czoła niebezpieczeństwu (chodzi do puszczy na polowania , nie boi się swych natrętnych i napastliwych wielbicieli Ksztana i wilka)
-gospodarna, energiczna, kieruje dworem i prowadzi dom.
-opiekuńcza (opiekuje się chorym Maćkiem).
5.Podsumowanie postaci:
Danusia:
-budzi w nas podziw i wywołuje wzruszenie.
Jagienka:
-ma dobre serce
-wrażliwa
-podziwiamy jej upór w dążeniu do celu, zaradności i energii.

KONIEC!.
1 5 1