Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:44:15+01:00
Obecnie
Tomek x=3y
Ania y

Za 5 lat
Tomek 3y+5
Ania y+5

3y+5=2(y+5)
3y+5=2y+10
3y-2y=10-5
y=5lat
x=3y=15lat

Spr.
Obecnie
Tomek x=3y=15 lat
Ania y=5lat

Za 5 lat
Tomek 3y+5=15+5=20 lat
Ania y+5=10 lat
Spr.
15=3*5
15=15

20=2*10
20=20
Odp.
Tomek ma 15 lat, a Ania 5 lat.
pozdrawiam:)
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T19:44:32+01:00
X - wiek Tomka
y - wiek Ani

x = 3y
(x+5) = 2(y+5)

x = 3y
(3y+5) = 2y + 10

x = 3y
3y + 5 = 2y + 10

x = 3y
3y = 2y + 5

x = 3y
3y - 2 y = 5

x = 3y
y = 5

x = 3 × 5
y = 5

x = 15
y = 5