Odpowiedzi

2010-03-16T19:40:46+01:00
Ptak o masie 0,5 kg leci na wysokości 100m z prędkością o wartości 10 m/s. Oblicz jego całkowitą energię mechaniczną.

m=0,5kg
h=100m
V=10m/s

Ec=Ek+Ep

Ek=½mV²
Ek=½*½kg*(10m/s)²=¼kg*100m²/s²=25kg m²/s²

Ep=mgh
Ep=½kg*100m*10m/s²=500kg m²/s²

Ec=(500+25)kg m²/s²=525kg m²/s²
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:49:03+01:00
M=0,5kg
h=s=100m
v=10m/s
g=10m/s²

Ek=(m*v²)/2
Ek= 0,5kg*100m/s² /2
Ek=25 J

Ep=m*g*h
Ep=0,5kg*10m/s²*100m
Ep=500 J

Em=Ek+Ep
Em=25J +500J
Em=525J

Ek- energia kinetyczna
Ep- energia potencjalna
Em- energia mechaniczna

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam :-) !!!!
67 4 67