Dwie sekretarki wykonały pewną pracę w ciągu 12 godzin. Gdyby pierwsza wykonała sama połowę pracy, a następnie druga resztę, to potrzebowałyby na to 25 godzin. W ciągu ilu godzin każda z sekretarek, pracując oddzielnie, może wykonać tę pracę?

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:45:32+01:00
25-12=13
Odp:W 13godz. każda sekretarka pracuje oddzielnie.

Myślę że tak na 99%


8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:47:23+01:00
X-v pracy I
y-v II

12x+12y=1
t _{1}+t _{2}=25 \Rightarrow t _{1}=25-t _{2}
t_{2}x+(25-t _{2})y=1
wiemy także że
\frac{1}{2}=t _{2}x \Rightarrow x= \frac{ \frac{1}{2} }{t _{2} }
tak samo przekształć dla y
i podstaw do pierwszego równania:
12 (\frac{ \frac{1}{2} }{t _{2} })+12 (\frac{ \frac{1}{2} }{25-t _{2} })
1,5t _{2} ^{2}-25t+150=0
t2=10 lub 15
x= \frac{6}{10}lub \frac{4}{10}-tyle w przez 12h
tp wydajność 1h=1/20 lub 1/30
Odpowiedź: Pierwsza potrzebuje 20 h . druga 30h



3 2 3