Po 10 % obniżce ceny, płaszcz kosztuje 234 zł. ile kosztował ten płaszcz przed obniżką?

takie zadanie miałam na sprawdzianie z matmy. moja odpowiedz była zła według matematyczki a wyszło mi że płaszcz przed obniżka kosztował 257,40 zł.

3

Odpowiedzi

2010-03-16T19:46:42+01:00
234zl - 90%
26zl - 10%
260zl - 100%

odp Płaszcz Kosztował 260zł przed obniżką
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:47:13+01:00
100%-10%=90%
90% - 234zł

100%-x
90%-234zł

x=100% * 234
90%

x=260zł

przed obniżką kosztował 260zł.
1 5 1
  • Nuaa
  • Rozwiązujący
2010-03-16T19:48:02+01:00
90% -> 234 zl
100% -> x
90x=100 × 234
90x=23400
x=260 zl
1 5 1