Wykonaj redukcję wyrazów podobnych,a następnie oblicz wartość liczbową wyrażenia algebraicznego:
a)6-(5-x)-4x dla x=-2
b)8z-2(5z+6)+7z-4 dla z=3/4(trzy czwarte)
c)4p-2(8-p do kwatratu)+5pdo kwadratu - p dla p=1/2(jedna druga)
d)(x+y)-(x-y) dla x=0,75 y=-0.5

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:56:27+01:00
6-5+x-4x=1-3x 1+6=7
8z-10z-12+7z-4=5z-8=15/4-8=15/4-32/4=17/4
4p-16+2p kwadrat+5p kwadrat=-16+6p+7p kwadrat=-16+3+3,5=-16+6,5=-9,5
x+y-x+y=2y=2*-0,5=1


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:09:33+01:00