Wypracowanie o morzu grenlandzkim (A4)
- położenie, rodzaj , kraje ( które mają do niego dostęp)
- rodzaje wybrzeży i elementy linii przegowej ( wyspy , pólwyspy)
- dane liczbowe ( wielkość, temperatura wód, głębokość, zasolenie)
- flora i fauna.
- gospodarcze znaczenie morza.


* błagam o pomoc. Jestem cienka z Gery a to mnie pogrąży.

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:46:36+01:00
Morze w Arktyce pomiędzy na Grenlandią na zachodzie, Islandią na południu, a Spitsbergenem i Wyspą Niedźwiedzią na wschodzie. Jest częścią Oceanu Arktycznego.
powierzchnia: 1195 tys. km²,
średnia głębokość: 1641 m,
maksymalna głębokość: 5527 m (w części pn. Basenu Grenlandzkiego).
temperatura wód powierzchniowych:
0 °C do 6 °C (lato)
-2 °C do 1 °C (zima)
zasolenie: 32-34‰.
Różnica poziomu wody pomiędzy przypływem i odpływem wynosi ok. 2-3 m. Wysokość pływów do 4,4 m. Morze ma zróżnicowaną powierzchnię dna. Na zachodzie znajduje się szeroki szelf, w części środkowej przedłużenie Grzbietu Śródatlantyckiego. Z Arktyki płynie zimny Prąd Wschodniogrenlandzki
Rozwinięte rybołówstwo; porty: Akureyri (Islandia), Longyearbyen (Spitsbergen), Ittoqqortoormiit (Grenlandia).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:46:39+01:00
Morze Grenlandzkie (Gronlandshavet) – morze w Arktyce pomiędzy na Grenlandią na zachodzie, Islandią na południu, a Spitsbergenem i Wyspą Niedźwiedzią na wschodzie. Jest częścią Oceanu Arktycznego.
powierzchnia: 1195 tys. km²,
średnia głębokość: 1641 m,
maksymalna głębokość: 5527 m (w części pn. Basenu Grenlandzkiego).
temperatura wód powierzchniowych:
0 °C do 6 °C (lato)
-2 °C do 1 °C (zima)
zasolenie: 32-34‰.

Różnica poziomu wody pomiędzy przypływem i odpływem wynosi ok. 2-3 m. Wysokość pływów do 4,4 m. Morze ma zróżnicowaną powierzchnię dna. Na zachodzie znajduje się szeroki szelf, w części środkowej przedłużenie Grzbietu Śródatlantyckiego. Z Arktyki płynie zimny Prąd Wschodniogrenlandzki

Rozwinięte rybołówstwo; porty: Akureyri (Islandia), Longyearbyen (Spitsbergen), Ittoqqortoormiit (Grenlandia).
1 5 1