Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:46:57+01:00
Powiedzmy, że masz mapę w skali : 1 : 500 000 Znaczy to, że 1 cm na mapie odpowiada 50 000 cm w terenie. Teraz przejdziemy do zamiany. 1 cm na mapie = 500 000 cm w terenie. 1 cm na mapie = 500 m w terenie. 1 cm na mapie = 5 km w terenie. Proste, prawda :) ?
2010-03-16T19:47:43+01:00
Aby obliczyć odległoś na mapie trzeba monozyc skle mapy przez odległosc rzeczywistą


aby obliczyc skale mapy trzeba monozy odległośc rzeczywsitą przez odległoś na mapie


np .: skala 1:10000 1 cm to 100m w rzeczywistości
4 5 4
2010-03-16T19:50:41+01:00
Np. Jeśli masz skalę 1.20 to odległosć na mapie jest 20 razy mniejsza niż w rzeczywistosci. Jeśli skala wynosi 1.1 to 1 cm na mapie odpowiada 1 cm w rzeczywistości, a jeśli skala wynois 20.1 to odleglosc na mapie jest 20 razy wieksza niz w rzeczywistosci.Wniosek jest prosty: Jeśli w skali pierwsza cyfra w skali jest wieksza, to odleglosc na mapie jest wieksza niz w rzeczywistosci, a jesli fruga cyfra w skali jest wieksza, to odleglosc na mapie jest mniejsza.

Mam nadzieję że zrozumiałeś/aś xD
4 5 4