Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:48:39+01:00
Monika poszła do sklepu po bułki.
Rodzice Jacka kupili nowy samochód.

Julita została piosenkarką.
Małe dzewo stanie się duże.

1 5 1
2010-03-16T19:54:55+01:00
Orzeczenie imienne:
Kiedyś byłem mały. ("byłem" - łącznik, "mały" - orzecznik)
W przyszłości zostanę lekarzem. ("zostanę" - łącznik, "lekarzem" - orzecznik)

Orzeczenie czasowe:
- jest wyrażone formą czasownika osobowego:
Janek pisze.
Słońce świeci.

Myśle że pomogłem :P
2 5 2