Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T19:51:28+01:00
Zad.1
1/2 (a+b) *h - wzór na trapez
P= 1/2 (5+9)*3= 1/2*14*3=21
a2+b2=c2- twierdzenie pitagora
9-5=4
a2+4*4=5*5
a2+16=25
a2=9/ √
a=3 - wysokość

5+9+5+3=22

zad.2
a²+b²=c²
12²+35²=c²
c²=144+1225
c²=1369 /√
c=37

Mnożymy otrzymany wynik przez liczbę stopni
37×12=444

Odpowiedź: Długość poręczy wynosi 444cm.
1 5 1
2010-03-16T19:52:23+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T19:53:45+01:00
Zad 1)
Dane:
Dłuższa podstawa - 9 cm
Krótsza podstawa - 5 cm
Ramię - 5 cm
Szukane:
pole i obwód tego trapezu.?
Rozwiązanie:
P trapeza=a+b/2*h
przeciwprostokątna -> 5cm
Przyprostokątna 1 -> 9-5=4cm
x²+4²=5²
x²+16=25
x²=9
x=3
Przyprostokątna 2 -> 3cm
P=9+5/2*3=
14/2*3=
7*3=21cm²