zad 1Co jest bardziej oplacalne:roczna lokata kwoty 12000 zł na 8% czy roczna w wysokosci 15000 zl na 6 % ?

zad 2
Rolnik pozyczyl w banku 8000 zl na rok. oprecentowanie pożyczki jest równe 22%.Ile odsetek zaplaci rolnik po roku ?

zad 3

Pani izabela wplacila do banku 5000 zł. orpocentowanie w skali roku wynosiło 5,5%.Ile pieniedzy bedzie miala pani Izabela po uplywie roku ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:24:07+01:00
1.
Lokata kwoty 12000 zł na 8% :
12000zł - 100%
1200 - 10%
120-1%

8% - X
8% - 120 zł * 8
8% - 960 zł


Lokata kwoty 15000 zł na 6%
15000zł - 100%
1500zł - 10%
150zł - 1%

6% - X
6% - 6 * 150 zł
6% - 900zł

Bardziej opłacalna jest lokata pierwsza - na kwotę 12000 na 8%


2.
8000zł - 100%
800 zł - 10%
80 zł - 1%

22% - X
22% - 800 zł *2 + 80zł *2 = 1760

Rolnik zapłaci 1760zł odesetek


3.
5000zł - 100%
500zł - 10%
250zł - 5%
50zł - 1%
25zł -0.5 %

5.5% - X
5.5% - 250zł +25zł = 275zł

5000 + 275 = 5275 zł

Pani Izabela będzie miała 5275 zł
2009-10-26T16:32:13+01:00
Zad.1

12000*0,08*1=960
12000+ 960=12960zł

15000*0,06*1 = 900
15000+900=15900zł

Odp.: Bardziej opłacalna jest pierwsza lokata, ponieważ
klient zyskał o 60 zł więcej.


Zad.2

8000*0,22*1 = 1760zł

Odp.: Rolnik zapłaci po roku 1760zł odsetek.

Zad.3

5000*0,055*1= 275
5000+275=5275 zł

Odp.: Po upływie roku pani Izabela będzie miała 5275 zł.