1. Azja dokończ zdania

1.Najwyższe pasmo górskie:
2. Najgłębsza depresja:
3. Najwyżej położona wyżyna:
4. Największe jezioro:
5. Najgłębsze jezioro:
6. największy półwysep:



2. Myślę, że każdy wie o co chodzi :) należy dopasować owe nazwy do podanych poniżej sformułowań Góry,Wyżyny,Niziny,Kotliny

Sajany,Dżungarska,Indusu,Chińska,Turańska,Tien-szan,Czerskiego,Gangesu,Hindukusz,Himalaje,Kaszgarska,Irańska,Kaukaz,Mezopotamska,Altaj

Góry:
Wyżyny:
Niziny:
Kotliny:

Proszę również przed górami powstałych w wyniku orogenezy alpejskiej postawić plus.

3. Z podanych poniżej rzek dopasuj je do odpowiedniego zlewiska.

Amur,Brahmaputra,Eufrat,Ganges,Indygirka,Lena, Huang He,Indus,Jangcy,Jenisej,Mekong, Ob z Irtyszem

Zlewisko oceanu Spokojnego:
Zlewisko oceanu Indyjskiego:
Zlewisko oceanu Arktycznego:

4. Uzupełnij zdania brakującymi informacjami

W ukształtowaniu powierzchni Azji przeważają..........i........... Zajmują one około.....% powierzchni kontynentu. Ze względu na dużą rozciągłość........... Azja położona jest we .......................... strefach klimatycznych kuli ziemskiej. Wnętrze tego kontynentu to rejon o bardzo............ rocznej sumie opadów atmosferycznych. Wpływa na to między innymi ...................... położenie Himalajów, które stanowią barierę dla między innymi .......................... powietrza napływającego latem znad Oceanu............... Sieć rzeczna Azji ma układ.........................., co jest spowodowane położeniem gór i wyżyn w ..................... Części kontynentu.



Dziękuje bardzo nawet jeśli nie uda wam się rozwiązać wszystkiego proszę rozwiązać to co wiecie bardzo by mi to pomogło. Lecz, myślę, że to nie są trudne zadania potrzeba na nie tylko trochę czasu a ja jestem bardzo leniwą osobą :)

3

Odpowiedzi

2010-03-16T20:09:39+01:00
HIMALAJE MORZE MARTWE TYBET BAJKAL BAJKAL ARABSKI

14 2 14
2010-03-16T20:30:35+01:00
Zad1.
1.Najwyższe pasmo górskie: Himalaje
2. Najgłębsza depresja: M. Martwe
3. Najwyżej położona wyżyna: Wyżyna Tybetańska (Tybet)
4. Największe jezioro: J.Bajkał
5. Najgłębsze jezioro: J. Bajkał
6. największy półwysep: Półwysep Arabski

zad2.
a) Góry:
-Tien-szan
- Hindukusz
- Himalaje
-Kaukaz
-Czerskiego
-Sajany
-
b) Wyżyny:
-Turańska,
-Kaszgarska
c)Niziny:
-Indusu,
-Chińska,
-Gangesu
-Mezopotamska
-Dżungarska
d)Kotliny:
-Irańska

zad3.
Zlewisko oceanu Spokojnego:
-Amur
-Huang He
-Jangcy

Zlewisko oceanu Indyjskiego:
-Indus
-Ganges
-Brahmaputra
-Mekong
Zlewisko oceanu Arktycznego:
-Ob z Irtyszem
-Jenisej
-Lena
-Indygirka

Mam nadziej, że pomogłam
Pozdrawiam!!!
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:37:01+01:00
Zad 1.
1. Himalaje 2500 km
2. Morze Martwe ~398–408 m p.p.m
3. Wyżyna Tybetańska
4. Mozre Kaspijskie
5. Bajkał 1680 m
6. Płw. Arabski (2,78 mln km²)

zad 2.
Góry: Sajany , Tienszan, Czerskiego, Hindukusz, Himalaje, Kaukaz, Ałtaj
Wyżyny: Irańska
Niziny-Indusu, Chińska, Turańska, Gangesu, Mezopotamska.
Kotliny-Dżungarska, Kaszgarska,

zad 3.
Zlewisko oceanu Spokojnego:Amur, Huang He, Jangcy, Mekong
Zlewisko oceanu Indyjskiego:Brahmaputra, Indus, Eufrat, Ganges
Zlewisko oceanu Arktycznego: Indygirka, Lena, Ob z Irtyszem, Jenisej

zad 4.
W UKSZTAŁTOWANIU AZJI PRZEWAŻAJA wyżyny I góry .ZAJMUJĄ ONE OKOŁO 75% POWIERZCHNI KONTYNENTU.ZE WZGLĘDU NA DUŻA ROZCIĄGŁOŚĆ geograficzną , AZJA POŁOŻONA JEST WE wszystkich STREFACH KLIMATYCZNYCH KULI ZIEMSKIEJ.WNĘTRZE TEGO KONTYNENTU TO REJON O BARDZO niewielkiej ROCZNEJ SUMIE OPADÓW ATMOSFERYCZNYCH.WPŁYWA NA TO MIĘDZY INNYMI równoleżnikowe POŁOŻENIE HIMALAJÓW,KTÓRE STANOWIĄ BARIERĘ DLA wilgotnych mas POWIETRZA NAPŁYWAJĄCEGO LATEM ZNAD OCEANU Indyjskiego . SIEĆ RZECZNA AZJA MA UKŁAD promieniasty , CO JEST SPOWODOWANE POŁOŻENIEM GÓR I WYŻYN W środkowej CZĘŚCI KONTYNENTU .

Liczę na najj ;***
Proszę bardzo się starałam a pozatym mam tylko 9 punktów ;(
POzdrawiam i całuję ;******
69 4 69