Odpowiedzi

2010-03-16T20:15:34+01:00
8lat=25%
16lat=50%
24lata=75%

-Wiemy że 10 lat temu mama miała 24lata, więc teraz ma __34lata__

34+8=42lata

-Wiemy że tata jest o 8 lat starszy od mamy więc ma teraz __42lata__

PS.po łącznym dodaniu ich lat 34+42=76 razem do setki brakuje im 100-76=24lata

PS.albo
100-34=66lat mamie brakuje
100-42=58lat tacie brakuje

(nie wiem dokładnie która odp będzie poprawna bo nie jestem pewna czy chodzi o łaczną sumę ich lat czy osobną)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:32:52+01:00
Tata jest o 8 lat starszy od mamy. Dziesięć lat temu wiek mamy stanowił 75% wieku taty. Za ile lat będą mieli razem 100 lat?
x - wiek taty
y = x -8 - wiek mamy
x-10 - lata taty 10 lat temu
y - 10 - lata mamy 10 lat temu
y -10 = 3/4(x -10)
y -10 = 3/4(x -10) /*4

y = x -8
y -10 = 3/4(x -10)

y = x -8
x -8 -10 = 3/4x - 30/4

y = x -8
x -18 = 3/4x -30/4 /*4

y = x -8
4x -72 = 3x - 30

y = x -8
4x -3x = -30 + 72

y = x -8
x = 42

y = 42 -8 = 34
x = 42

x = 42 - lata taty obecnie
y = 34 - lata mamy obecnie

Obliczam za ile lat razem będa mieli 100 lat
z - ilość lat jaka musi upłynć

x + z + y + z = 100
42 + z + 34 + z = 100
2z = 100 - 76
2z = 24
z = 24 :2
z = 12

Odp. Za 12 lat rodzice bedą mieli razem 100 lat