Odpowiedzi

2010-03-16T20:23:42+01:00
1. Wówczas zbiornik zamarza a pod lodem temperatura przekracza 0⁰C (wynosi ok. 4⁰C)
2.Ponieważ nad pustynią nie ma chmur powietrze szybko unosi się ku górze (konwekcja), w troposferze ochładza się i spływa jako zimne.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:30:56+01:00
1. Ryby przeżywają pod wodą, nawet jeśli górna warstwa wody jest zamarznięta, gdyż przy dnie zbiornika temperatura jest dodatnia. Niektóre ryby, okres krzepnięcia wody, przeżywają w mule wodnym. Dzieje się ogółem dlatego, że pod spodem, przy dnie temperatura wody jest kila stopni wyższa, natomiast w okresie lata jest na odwrót.

2. Zjawisko dużych amplitud powietrza w strefie tropikalnej, spotykane jest praktycznie co każdą noc. Dzieje się tak otóż że w tamtejszej strefie jest małe stężenie tlenu w powietrzu. Tlen ogrzewany przez promienie słońca nagrzewa się i "trzyma" stały poziom temperatury. W nocy słońce znika tlen wtedy ciepła już nie trzyma i jest zimno.
14 4 14