Odpowiedzi

2009-10-26T16:30:19+01:00
1.ochrona dla narządów.
2.Funkcja podporowa.
3.Funkcja krwiotwórcza (produkuje wszystkie rodzaje komórek krwi).
4.Funkcja magazynująca ( np. sole mineralne).
5.Funkcja wzrostowa (wzrost kości powoduje wzrost organizmu).
6.Szkielet jest rusztowaniem dla mięśni i wraz z nimi umożliwia poruszanie się.
mam tylko 6.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:47:59+01:00
1.stanowi rusztowanie organizmu
2.stanowi miejsce przyczepu narządów
3.stanowi miejsce przyczepu mięsni
4.bierze udział w procesie tworzenia krwinek czerwonych(szpik kostny który znajduje się w jej środku) u ludzi dorosłych taką funkcję pełą kosci płaskie nap obojczyk
5.jest miejsce gromadzienia pierwiastków takich jak wapń fosfor..
6.dzięki jego zdolnosci do wydłuzania się oraganizmy mogą rosnąc\
7.umożliwia poruszanie się organizmu
13 4 13