Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:40:28+01:00
"zajazd" to VIII księga.
1. Pojawienie się komety nad dworem Sędziego.
2. Rozmowa księdza Robaka i Sędziego – wyznanie Bernardyna, że jest Jackiem Soplicą.
3. Tadeusz oznajmia stryjowi, że kocha Zosię i chce przyłączyć się do wojsk polskich.
4. Spotkanie Tadeusza z Telimeną i jej zarzuty.
5. Hrabia spotyka Tadeusza nad stawem i go pojmuje.
6. Zajazd na Soplicowo i zdobycie dworu.
7. Ucieczka Protazego.
2010-03-16T20:42:36+01:00
1)Robak wyznaje Sędziemu że jest jego bratem.
2)Telimena zarzuca Tadeuszowi, że została przez niego uwiedziona i porzucona.
3)Tytułowy bohater uważa że nie wolno mu przeszkadzać w szczęściu Zosi i Hrabiego.
4)Postanawia utopić się w stawie
5)tam wpada w ręce Hrabiego i jego ludzi
6)Dwór zostaje zdobyty, szlachta urządza w nim ucztę. Zdołał uciec tylko Protazy.
Nie wiem dokładnie czy o to chodzi ;D