Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:23:12+01:00
1,2 dm = 12 cm

Czyli pierwszy bok ma 12 cm, każdy kolejny ma o 2 cm mniej :
12 cm, 10 cm, 8 cm.

O - obwód trójkąta

O= 12 + 10 + 8 = 30 [cm]

Skala 1:2 oznacza, że mamy trójkąt 2 razy mniejszy od danego :

Boki odpowiednio 6,5,4, zatem obwód

O₂ = 6 + 5 + 4 = 15 [cm]
1 4 1
2009-10-26T16:23:32+01:00
1,2 dm -12 cm

a-12cm
b14cm
c16cm

obw- a+b+c

obw- 12+14+16-40 cm

w skali 1:2 80 cm
1 5 1
2009-10-26T16:24:48+01:00
Dane:bok1-1,2dm
bok2-1,2dm-2cm=1dm
bok3-1dm-2cm=0,8dm

Rozwiązanie:1,2dm+1dm+0,8dm=3dm

Rozwiązanie:3dm:2=1,5dm

Odpowiedź:Obwód tego trójkąta wynosi 3dm, a w skali 1:2 1,5dm
1 5 1