Odpowiedzi

2010-03-16T20:38:04+01:00
Temperatura spada średnio 0,6 stopnia C/100m

średnio, bo wpływ ma na to zawartość wilgotności powietrza oraz ciśnienie, ale to mało kto uwzględnia
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T20:40:04+01:00
Obliczanie spadku temp. wraz z wysokością:
Temperatura spada wraz z wysokością średnio o 0,5 stopnia na 100 m wzniesienia.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:41:08+01:00
Temperatura spada 0,6 stopnia na 100 metrów. czyli im większa wysokość tym temperatura mniejsza.

np. 1200-1000= 200 (obliczasz różnicę wysokości)
200 : 100= 2 (musisz podzielić wysokość przez 100, ponieważ temperatura spada 0,6 stopnia na 100 m)
2 * 0,6= 1,2
(od temperatury podanej w zadaniu odejmujesz temperaturę jaka Ci wyszła w obliczeniach)

6,2- 1,2= 5 stopni C.

mam nadzieje, ze pomogłam;)
6 5 6