1.Oblicz średnią dobową temp.powietrza oraz amplitudę dobową temperatury (zapisz wszystkie obliczenia) :
godzina i temperatura :
3.00 : -3 stopnie
6.00 : -3
9.00 : -2
12.00: +2
15.00: +3
18.00: 0
21.00: -2
24.00: -6


2. W Kościelsku (900 m n.p.m) temp. powietrza wynosi +3 stopnie. Jaka temp.jest na Hali Ornak (1500 m n.p.m)? Zapisz wszystkie obliczenia.

3. Wymień 4 czynniki, które mają wpływ na temperaturę powietrza oraz jej rozkład w ciągu roku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:46:45+01:00
1. (-3-3-2+2+3+0-2-6)/8 = -11/8 stopni = -1 i 3/8 stopnia

2. 1500 m n.p.m - 900 m n.p.m = 600 m
temp. spada 0,6 stopnia/100m, więc: 3,6 stopnia/600m
+3 stopnie - 3,6 stopnia = -0,6 stopnia

3.
- prądy morskie
- odległość od morza lub dużego zbiornika wodnego
- wysokość nad poziomem morza
- szerokość geograficzna
4 4 4
2010-03-16T20:50:23+01:00
Zad 1.
Średnia -> wszystko dodać a potem podzielic przez ilosc :) -11:8=-1,375
1,375stopni=średnia
Amplituda czyli najwieksze wahanie -6 +3 =-9 ale jak amplituda to 9stopni :)
Zad 2.
1500-900=600m
6mx0,6=3,6 -> o tyle sie zmieni temp.
Koscielsk +3
Hali Ornak 3-3,6=-0,6stopni -> takiej temp. mozemy sie spodziewac ;]
Zad 3.
- wysokosc nad poziomem morza
- szerokosc geogr.
- oddalenie od mórz
- prądy morskie
4 4 4