Odpowiedzi

2010-03-16T20:47:14+01:00
W zdaniu podrzędnie złożonym jedno ze zdań składowych czyli nadrzędne i podrzędne wynika z drugiego i nie może bez niego być tu masz przykład ---> Okazało się, że wszyscy uczniowie to pisali.
3 3 3
2010-03-16T20:48:45+01:00
Zdanie złożone podrzędnie zaczyna się zazwyczaj od spójników albo od słówek takich jak :kiedy, jeśli, gdzie,chociaż, ponieważ, pomimo itp.

zdanie złożone nadrzędnie nie może zaczynać się od spójników.
zdaniem podrzędnym zawsze pytamy o nadrzędne.:)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:52:16+01:00
Zdanie nadrzędne zawsze zadaje pytanie zdaniu podrzędnemu, np.:


(nadrzędne) (podrzędne)
Tata przypomniał mi (o czym??), że wychodzimy do teatru.

Zdanie nadrzędne zawsze pyta o zdanie podrzędne.


W zdaniu nadrzędnym jest wprowadzenie do treści zdania, które w zdaniu podrzędnym jest rozwijane, np.:


Tata przypomniał mi... <= zd. nadrzędne, w którym nic nie wiemy...
..że wychodzimy do teatru<= zd. podrzędne, w którym jest rozwinięcie
3 3 3