A ) 3 (x-3)=x-3

b ) 5x-2(15x)=54


zadanie :

Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka , a ile Jacek ?


z góry dziękuje .

2

Odpowiedzi

2010-03-16T20:56:04+01:00
A)3(x-3)=x-3
3x-9=x-3
3x-x=9-3
2x=6
x=3
b)5x-30x=54
-25x=54
x=2.16

zad:
3x-15=y
x=5y
5*3=15
odp.Agnieszka ma 5 a jacek 15 kasztanów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:57:55+01:00
A ) 3 (x-3)=x-3
3x-9=x-3
3x-x=-3+9
2x=6 /:2
x=3

b ) 5x-2(15x)=54
5x-30x=54
-25x=54 /:-25
x=-54/25
x=-2 4/25

zadanie :
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka , a ile Jacek ?

3x - tyle posiada ich Jacek
x - tyle posiada ich Agnieszka
4x - tyle maja ich w sumie
2x - kazdy po tyle samo kasztanow

3x-15=1/2(3x+x)
3x-15=2x
3x-2x=15
x=15

3*x=3*15=45

Odp: Agnieszka ma 15 kasztanow a Jacek ma 45 kasztanow.

P.S. Moja odpowiedz jest poprawna poniewaz jak sie doczyta to wyobrazi ta sytuacje to wyglada ona nastepujaco:
Jacek daje 15 kasztanow Agnieszce wiec:
Jacek 45-15=30
Agnieszka 15+15=30
A nie jak u moich poprzednikow:
Jacek 15-15=0
Agnieszka 5+15=20