1.Na mapie w skali 1:600 000 odległość między punktami A i B wynosi 7,6 cm.Jaka jest rzeczywista odległość między tymi punktami ???

2.Odległość między Kielcami i Warszawą wynosi 1834 m.Ile centymetrów wynosi ta odległość na mapie w skali 1:2 500 000 ???

3

Odpowiedzi

2010-03-16T20:55:44+01:00
1. 450 kilometrów
2.a tego to nie wiem
2 1 2
2010-03-16T20:56:26+01:00
Aby to rozwiązać trzeba wiedzieć że:
1m=100cm
1km=1000m
1. 7,6cm*600 000= 4560000cm= 45600m= 45,6km
2. 1834m= 183400cm
183400cm*2 500 000= 458500000000cm
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:57:32+01:00
1.

1 cm - 600000 cm
7,6 cm - x cm
x=7,6*600000/1
x=4560000 cm=45,6 km


2.

1 km - 2500000 km
x km - 1834 km
x=1*1834/2500000
x=0,0007336 km=73,36 cm