Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:29:56+01:00
Podstawa ma 1,5 dm = 15 cm.
W zadaniu pisze że podstawa jest o 3 cm dłuższa od ramienia
tak więc: 15-3= 12
Liczymy obwód trójkąta równoramiennego (obw= 15+12+12) wynosi ona 39 cm.
W trójkącie równobocznym każdy bok jest równej długości więc 39 dzielimy przez 3 i wychodzi nam 13....
13 3 13
2009-10-26T16:33:28+01:00
Dane:
1,5dm:podstawa trójkąta równoramiennego
1,5dm-3cm=1,2dm:ramię -!!-

rozwiązanie:
1,5dm+1,2dm*2=1,5dm+2,4dm=3,9dm
3,9dm-obwód trójkąta równoramiennego

3,9dm:3=1,3dm
1,3dm-ramię trójkąta równobocznego

odpowiedz:ramię trójkąta równobocznego wynosi 1,3dm.
8 4 8