Odpowiedzi

2010-03-16T20:56:26+01:00
Juliusz Gabriel Verne, Jules Gabriel Verne (ur. 8 lutego 1828 w Nantes, zm. 24 marca 1905 w Amiens) – francuski pisarz, jeden z pionierów gatunku science fiction, nazywany "dziadkiem science fiction". Napisał wiele powieści podróżniczych i fantastyczno-naukowych oraz (co jest mniej znane) powieści historyczne, geograficzne, kryminalne, sztuki teatralne i wiersze. Obecnie jego książki powszechnie zalicza się do literatury dla młodzieży. Ojciec twórcy, Pierre Verne, prowadził kancelarię adwokacką. Młody Juliusz (za namową rodziny, a głównie ojca) studiował w Paryżu prawo, próbował zarabiać na giełdzie, ale nie rezygnował z prób literackich. Po kilkunastu latach różnorodnych, wytrwałych poszukiwań rozpoczął cykl powieści Niezwykłe podróże, które zapewniły mu poczesne miejsce w światowej literaturze. Verne podróżował po świecie, jednak mniej rozlegle niż bohaterowie jego utworów.
25 4 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:58:22+01:00
Juliusz Verne (1828-1905) - pisarz francuski, autor kilkudziesięciu powieści przygodowych dla młodzieży, cieszących się od wielu lat niegasnącą popularnością. Do najbardziej znanych należą m.in.: "Pięć tygodni w balonie", "Dzieci kapitana Granta", "20 000 mil podmorskiej żeglugi", "Tajemnicza wyspa" i "W osiemdziesiąt dni dookoła świata"

mam to z okladki ksiazki
25 4 25