zad.1
Kasia kupiła długopisy i ołówki.
Każdy długopis kosztował 80gr, a ołówek 30gr. Ołówkówbyło 2 razy więcej niż długopisów. Razem zapłaciła 2,80zł. Ile Kasia kupiła długopisów, a ile ołówków?

zad.2
Do pracowni komputerowej kupiono 19 monitorów i 12 drukarek za łączną kwotę 21 169zł. Drukarka była o 300zł tańsza niż monitor. Ile kosztowała drukarka, a ile monitor?

Pilne, na jutro, proszę o pomoc w rozwiązaniu! :(

2

Odpowiedzi

2009-10-26T16:47:56+01:00
Zda.1
30*4=120
80*2=160
120+160=2,80
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:54:36+01:00
(liczby typu 1/2 są to ułamki zwykle, gdzie / jest kreską ułamkową)

ZAD 1

x- liczba ołówków
y -liczba dlugopisów


x * 0,30 + y * 0,80 = 2,80

x * 0,30 + 1/2x * 0,80 = 2,80

3/10 x + 4/10x = 2,40

7/10x= 2,40 / : 7

1/10 x = 0,40 / * 10

x = 4
y = 1/2 * 4
y= 2

Odp: Kupiono 4 ołówki i 2 długopisy

ZAD 2

x- cena komputera
y- cena drukarki

x = y + 300

19x + 12 y = 21 169
19(y+300) + 12y = 21 169
19y + 12y = 21 169 - 5700
31y = 15 469 /: 31

y= 499

x= 499 + 300

x= 799

Odp: Monitor kosztuje 799 zł, a drukarka 499zł