Uczniowie na kółku biologicznym wykonali doświadczenie. Do dwóch jednakowej
wielkości pojemników A i B wsypali ziemię. W pojemniku B umieścili kilkanaście
dzdżownic, a następnie do obu pojemników wysadzili po dwie sadzonki fasoli.
Pojemniki ustawili na parapecie okiennym i regularnie podlewali. Przez kolejne
dni prowadzili obserwacje rosnącej fasoli. Określ, w którym pojemniku fasola
urosła większa i napisz dlaczego.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Z góry dzięki ;**

2

Odpowiedzi

2010-03-16T21:04:51+01:00
W pojemniku B urosła większa ponieważ dżdżownica uzyźnia glebę i rosliny lepiej rosną .
93 4 93
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:07:48+01:00
Obserwacja:
fasola, w której pojemniku były dżdżownice urosła większa

Wioski:
Dżdżownice spulchniły ziemie, przez co do sadzonki mogło dostać się więcej związków mineralnych zawartych w wodzie i są lepsze warunki życia dla bakterii glebowych. Połykanie cząstek gleby w jednym miejscy, a wydalanie w innym, przyspiesza tworzenie próchnicy i odpowiedniej struktury gleby, jest to mieszanie gleby, i to też dzięki dżdżownicą.

Pzdr :) daj Najjj :D
26 4 26