Odpowiedzi

2010-03-16T21:16:42+01:00
150 kg × 6,25% = 150 kg × 0,0625 = 9,375 kg = 9375 g

Odp. Należy użyć 9375 gram soli
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:19:45+01:00
Dane:
cp=6.25 %
mr=150 kg
szukane
ms=?


cp=ms/mr*100%
ms=mr*cp/100%
ms=150kg*6.25%/100%
ms=9,375kg
Odp.: Tzeba uzyc 9,375 kg soli
4 3 4
2010-03-16T21:25:05+01:00
Cp= 6,25%
mH2O= 150kg =150 000g
mH20=ms

mr=(ms*100%)/cp
mr=(150 000 g*100%)/6,25%
mr=150 000 00g/6,25= 2400 000g= 2400 kg

msoli= mr-mH2O
msoli= 2400kg-150kg=2250kg

Masę roztworu trzeba obliczyć i 150g to masa wody!!!

Mam nadzieje, ze pomogłam
Pozdrawiam:-) !!!

4 4 4