Z.1.
Na wycieczkę do Wilanowa pojechało 15 osób, z czego dzieci stanowiły 40% wszystkich osób. Przed wejściem postanowiono kupić BILET "WSZYSTKO", który obejmuje wstęp do pałacu, parku i Oranżerii bez przewodnika. Cena biletu normalnego to 20zł, a ulgowego 10zł. Ile złotych będą kosztowały bilety dla wszystkich osób? Zapisz obliczenia.

z. 2.
Odległość do domu Zosi do Pałacu Wilanowskiego na mapie w skali 1 : 25000 wynosi 6cm. Jaka jest rzeczywista odległość między domem Zosi a Pałacem w Wilanowie?

a) 15km b)1,5km c)15000km d)150km


BARDZO PROSZĘ O ODPOWIEDŹ - DAJĘ NAJ.

2

Odpowiedzi

2010-03-16T21:16:30+01:00
Z.1.
Obliczamy liczbę dzieci:
0,4*15=6

Obliczamy liczbę dorosłych:
15-6=9

Obliczamy cenę biletów:
9*20zł+6*10zł=180zł+60zł=240zł


z. 2.
6cm*25 000=150 000 cm
150 000cm = 1500 m = 1,5km

Odp. b
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:19:50+01:00
Zadanie 1.
15 × 40% = 6
15 - 6 = 9
Pojechało 9 dorosłych i 6 dzieci

6 × 10zł = 60zł
9 × 20zł = 180zł
180zł + 60zł = 240zł

Odp. Wszystkie bilety będą kosztowały 240zł.

zadanie 2.
6cm × 25000 = 150 000cm
150 000cm = 1 500 m
1 500m = 1,5 km

Odp. Poprawna odpowiedź to b)
3 5 3