Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:39:05+01:00
*równania i nierówności - przekształcanie wzorów...
/ - kreska ułamkowa
0,2x+03=−0,5(Mnożysz Obydwie Strony przez 5 a potem odejmujesz tą "pozostałość" obok X czyli przenosisz ją na drugą strone ze zmienionym znakiem)
0,4+0,25x=−2(mnóż obydwie strony przez 4, i potem odejmujesz 1,6 [DwuStronnie !!] :) )
2,1−0,3x=0,4x(dodajesz wszedzie 0,3x, Nastepnie mnożysz wszystko przez 10 i dzielisz przez 7 :) )
−1,5x−3=0,2x+6(dodajesz 1,5x , następnie odejmujesz 6, a potem dzielisz wszystko przez 1,7(Kalkulator :])
1/2−4=x−6(uznajmy że 1/2 to 0.5 czyli 0.5-4= -3,5. Więc po zredukowaniu lewej strony dodajesz wszędzie 6 i masz że x=2,5)
x−5=1/3x+1(mnożysz Wszystko przez 3[pozbywasz się ułamka] potem dodajesz 15 i następnie odejmujesz 1x :) )
x/4-1/4=2(mnożysz wszystko przez 4 i dodajesz 1)
x/5−3=x+1/5(Mnóż wszystko przez 5,dodajesz 15 i odejmujesz 1x)
5/6(x−1)=4(po redukcji wygląda tak 5x/6-5/6=4) czyli mnożysz wszystko przez 6 i dodajesz 5, a potem dzielisz wszystko przez 5. x=5.8)
-1/2(−x−6)=−3(po redukcji 1x/2 +3=-3) i tera Mnożysz wszystko przez 2 i odejmujesz 6. czyli x=-12.
Pozdro :)
1 4 1
2010-03-16T22:05:49+01:00
Odpowiednio poukładałam sobie je od a) do j) i tu masz po kolei:
a) 0,2x+0,3=-0,5
0,2x=-0,5-0,3
0,2x=-0,8 / :0,2
x=-4

b) 0,4+0,25x=−2
0,25x=-2-0,4
0,25x=-2,4 / :0,25
x=-9,6

c)2,1−0,3x=0,4x
-0,3x-0,4x=-2,1
-0,7x=-2,1 / :(-0,7)
x=3

d)−1,5x−3=0,2x+6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x=9 / :(-1,7)
x=-5,3

e)1/2−4=x−6
-x=-6+4-1/2
-x=-2i1/2 / (-1)
x=2i1/2

f)x−5=1/3x+1
x-1/3x=1+5
-1i1/3x=6 / (-1i1/3)
x=-4i1/2

g)x/4-1/4=2
x/4=2+1/4 / :4
x=2+1
x=3

h)x/5−3=x+1/5
x/5-x=1/5+3
x/5-x/1=1/5+3/1
x/5-5x/5=1/5+15/5 <-- tutaj sprowadziłam do wspólnych mianowników, jest nim 5
-4x=15/3
-4x=5 / :(-4)
x=-5/4
x=-1i1/4

i)5/6(x−1)=4
5/6x-5/6=4 <--wymnożyłam 5/6 przez x i 1
5/6x=4+5/6
5/6x=24/6+5/6 <--sprowadziłam do wspólnego mianownika
5/6x=29/6 / :5/6
x=29/6x6/5
x=29/5
x=5i4/5

j)-1/2(−x−6)=−3
1/2x+3=-3
1/2x=-3-3
1/2x=-6
x=-3

Mam nadzieje, że dasz radę i wszystko odczytasz poprawnie, jak coś to pisz! ;)