Odpowiedzi

2010-03-16T21:33:12+01:00
19+19= 38
38-34= 4
odpowiedz: puste akwarium wazy 4kg
2010-03-16T21:33:14+01:00
Do połowy wazy 19 kg
Całe wazy 34 kg
Wiec samo akwarium wazy 4 kg bo:
19 +19 to nie jest 34 tylko 38
38kg - 34kg = 4kg

Licze na najj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:33:57+01:00
34-19=15 - masa "połowy" wody (wody o objętości równej połowie objętości akwarium)
czyli skoro całe akwarium wypełnione wodą waży 34kg, to puste waży 34-2*15=4kg
____
może inaczej - na literkach.
a - masa pustego akwarium
w - masa wody wypełniającej całe akwarium
a + ½w = 19
a+w=34

½w=34-19=15
w=30
a=34-w=34-30=4